Hledat
Navigace: SDH TREBOC > Technika SDH Třeboc > Stříkačka PS-8

Stříkačka PS-8

Stříkačka PS-8 Technický popis a návod k obsluze přenosné motorové stříkačkyPS 8 Motor: Typové označení SM-31. Je to dvoudobý, dvouválcový, řadový motor chlazený vodou přímo z čerpadla. Jeho klikový hřídel a ojnice jsou uloženy ve válečkových a kuličkových ložiskách. Technická data: vrtání válců 92 mm zdvih válců 85 mm obsah válců 1,142 cm počet otáček 3,000/min výkon motoru 31 koní palivo směs benzínu s olejem Magnet: Stříkačka je vybavena magnetem PAL. Dejte pozor při natáčení na vypínací páčku, kterou se zapalování zapíná nebo vypíná. Nedoporučujeme neodborné seřizování předstihu (je již ze závodu seřízen), aby nenastalo zpětné otáčení motoru. Při obráceném běhu motoru má stříkačka malý výkon. Směr otáčení kontrolujte dle označení na skříni rozvodu. Karburátor: Typ JIKOV 30 LOH-O-33. Dekompresní kohouty: Slouží k odvzdušnění spalovacího prostoru. Jsou umístěny na hlavě válců. Výpustné kohouty: Slouží k odvzdušnění prostoru klikové skříně a k vypouštění nahromaděného oleje. Jsou umístěny v nejnižší části klikové skříně. Nádrž paliva: Celkový obsah činí přibližně 26 litrů. Uzávěr hrdla nádrže: Uzávěr má malý otvor, spojující prostor vnitřní s prostorem vnějším. Otvor nesmí být nikdy ucpán, aby nebyl ztěžován přítok paliva do karburátoru. Plynová vývěva: Vývěva je upevněna na hlavě válců. V činnost je uváděna pákou rozdělovacího kohoutu. Prostor vývěvy je spojen trubkou s prostorem čerpadla. Při vysávání je přerušeno zapalování druhého válce a nespálená směs paliva a vzduchu prochází uzavíracím kuželem přes zpětný ventil do vysávacího zařízení. Zde se vytvoří potřebný podtlak. Vnějším tlakem vzduchu je voda hnána savicemi do čerpadla. Při vysávání se současně uzavírá klapkou i výfukový otvor druhého válce. Nejvyšší dosažitelný podtlak plynové vývěvy je 8 m vodního sloupce. Čerpadlo: Nese typové označení H 800. Je dvoustupňové, vysokotlaké. Jeho oběžná kola jsou naklínovaná na silném hřídeli a stažena maticí. Hřídel je uložen na sací straně v bronzovém ložisku a druhý konec přírubou připojen přímo na setrvačník. Mano-vacuometr: Udává podtlak na sací straně v m v. s. při sání z volného zdroje nebo udává tlak při sání z tlakového zdroje v m v. s. (10 m v. s. = 1 atp.). Manometr: Udává přetlak na výtlačné straně rovněž v m v. s. Výtlačné ventily: Ve vřeteni výtlačného ventilu jsou posuvně uloženy uzavírací talíře. Na sedla ventilů jsou přitlačovány pružinou. Vřetena ventilů prochází těsnícími kroužky. Rozdělovací kohout: Je umístěn mezi výtlačnými ventily. Jeho pákou se uvádí v činnost vývěva a zapojuje chlazení motoru. Zavodňovací nálevka: Nálevka je umístěna na sacím hrdle čerpadla. Používá se tehdy, není-li vývěva schopna činnosti. Odšroubováním zátky se zalije čerpadlo a savice vodou

 
© sdh-treboc.wobo.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma